logo

BIP DPS PRZYSTAŃ

Zwiedzamy Muzeum

1 sierpnia 2017 Zwiedzamy Muzeum

Mamy już pełnię lata, które w tym roku jest nieco kapryśne i przynosi nam pogodę w kratkę „czasem słońce,  czasem deszcz”, a my tak bardzo lubimy wycieczki i wyjazdy nad wodę, gdzie moglibyśmy plażować i wygrzewać na słoneczku . Niestety tym razem się nie udało… Planowany wyjazd do Złotego Potoku na dzień 13 lipca ze względu na nagłe pogorszenie pogody niestety musieliśmy odwołać i zmienić kierunek naszej podróży. Pojechaliśmy  więc do niedalekich Gliwic. Tam udaliśmy się Szlakiem Zabytków Techniki do unikatowego Muzeum Techniki Sanitarnej. Pod okiem pani przewodnik mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych eksponatów dawnego zakładu tj pompy , sprężarki , zasuwy itp. oraz zapoznać się z armaturą i urządzeniami sanitarnymi, w które wyposażone były domy naszych babć. Zwiedziliśmy również sekretne zaplecze Zakładowego Laboratorium wody, dyspozytornie oraz biuro obsługi technicznej. Było to interesujące doświadczenie, które uświadomiło nam jak ważne są zasoby wody oraz jej oczyszczanie i związana z tym trudna praca. Na koniec wycieczki pojechaliśmy jeszcze zobaczyć drewnianą radiostację, która swoim wyglądem przypomina nieco Wieżę Eiffla, więc niektórzy zechcieli zrobić sobie romantyczne fotki z uroczym widokiem w tle.